Κυριακή 18 Αυγούστου 2013

τα ρεστα μου


Το πολλαπλό σου είδωλο

Στίχοι: Αργύρης Μπακιρτζής
Μουσική: Αργύρης Μπακιρτζής

Από συνέντευξη του Αργύρη Μπακιρτζή:

«Το τραγούδι μιλά για το σπίτι μου στην 7ης Μεραρχίας, ένα από τα τέσσερα που έχω αλλάξει σε 27 χρόνια στην Καβάλα. Ο στίχος "...το πολλαπλό σου είδωλο, στα κρύσταλλα κοιτάζω" αναφέρεται στα κρύσταλλα με κατακόρυφες λωρίδες, που πολλαπλασιάζουν τις σκιές, της εξώπορτας του διαμερίσματος. Ακόμη χρησιμοποίησα λέξεις και εκφράσεις που είχε πει εκείνη: "θέλεις, θέλω πάντα, έχεις κέφι, έχω πάντα, έλα απόψε, μην περάσεις, μωρό μου, δε θέλω, μην έρθεις, δεν έχω κέφι, μην έρθεις, ίσως έρθω, μην περάσεις, μωρό μου". Με το στίχο "συχνάζεις στο Μικρό Καφέ κι εγώ στη Μυροβόλο" γίνεται μια αντιπαράθεση ανάμεσα στα δυο αυτά στέκια της Καβάλας. Το Μικρό Καφέ ήταν, κατά κάποιο τρόπο, πιο σινιέ, κι εκεί σύχναζαν κυριλέ, της πλάκας κυριλέ, τύποι, ενώ οι θαμώνες της Μυροβόλου ήταν, θα έλεγα, πιο αδέσμευτοι μέχρι οριακά φρικιά. Το τραγούδι περιγράφει επακριβώς αληθινές καταστάσεις. Ο στίχος "στην παμπ πηγαίνεις στις εννιά" αναφέρεται στο παλιό μπαράκι του Σαλαβάτη στη Βενιζέλου, το Vanitas, στο οποίο πήγαινα κάπου-κάπου (ένα από τα ελάχιστα μαγαζιά της Καβάλας, στα οποία σύχναζα).»

Σχόλιο στο stixoi.info:

«Η ΜΥΡΟΒΟΛΟΣ ΑΝΟΙΞΙΣ ήταν (και είναι) ένα καφε-ζαχαροπλαστείο, πολύ λαικό σήμερα. Κάποτε υπήρξε το πολυτελέστερο μαγαζί της Καβάλας και ήταν το κέντρο της τότε νεολαίας (1978-83).
Αλλα τότε στην είσοδο της πόλης αρχισαν να ξεφυτρώνουν οι πρώτες μοντέρνες καφετέριες-μπαρ (με πρώτο και καλύτερο 'ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΚΑΦΕ" όπου τραβηξαν σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα όλη την νεολαία, με αποτέλεσμα τα μαγαζιά των ψαράδικων να κλείσουν σχεδόν όλα.
Όλα;; όχι !! Ένα μαγαζί αντιστάθηκε και αντιστέκεται ακόμη και σήμερα στα σημεία των καιρών. (Αυτό για τους FUN του Asterix).
'Η ΜΥΡΟΒΟΛΟΣ ΑΝΟΙΞΙΣ" της Καβάλας. Ή η σκέτη "ΜΥΡΟΒΟΛΟΣ" της νεολαίας!! Aλλαξε πολλούς ιδιοκτήτες. Όμως δεν έκλεισε και διατήρησε το παλιομοδίτικο ονομά της.
Αυτο άδραξε και ο Αργύρης, που σαν γνήσιος ποιητής και άνθρωπος της τέχνης δεν ήταν δυνατόν, να του ξεφύγει ένα τέτοιο θέμα!
Περιγράφει λοιπόν τους δυο αντίθετους κόσμους.
Τον έναν τον μοντέρνο που κινείται στους ρυθμούς της εποχής και τον ακολουθούν σχεδόν όλοι δεμένοι με κλωστές απο τις μύτες πίσω απο μοντέρνα γκομενάκια και ο άλλος,,,,,,ο παλιομοδίτικος ο γερασμένος, μα ο γνήσιος, ο λαικός, ο ωραίος, ο ρομαντικός, ο δύσκολος.»

----------

Οι φωτογραφίες είναι από την πόλη της Καβάλας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου